Bahar yorganı / Spring quilt

13:50 journey of my hands 3 Comments


İki ay önce,büyük bir hevesle başladığım,her anından büyük keyif aldığım,en nihayetinde biten ama bu kez de fotoğraflamak için kenarda bekleyen küçük yorganım.

Yeni bir şeyler öğrenmeyi gerçekten çok seviyorum,kafamı gerçekten dağıtıyor.Öğrenme sürecinin yapım aşamasıyla birleşmesi,hatta kimi yerlerde beni zorlaması,günlük hayatta dertlendiğim bir çok şeyden kopartıp,yenilenmemi,zihnimi başka başka yerlerde dolaştırmamı ve bu sebeple de sakinleşmemi sağlıyor.



Bu projeye başlarken,nasıl yapacağım hakkında en ufak bir fikrim bile yoktu.Daha önce yaptığım nevresim yenileme  ile kırk yama ile ilgili bir çok şey öğrenmiştim ama bu yorgan gibi büyük bir şey olunca,paniklemedim de değil hani.

Ama şu Lecien Fabrics'in kumaşlarını o kadar çok sevdim ki,daha kumaşları nette gördüğümde,siparişi verirken,bu yorganın bitmiş hali gözümün önündeydi.Çok uzun zamandır içimde böyle baharı yaşatan bir şey canlanmamıştı.Gerçi çalışma tempomun yoğunluğundan dolayı zaman zaman başına hiç oturamadığım haftalar da oldu fakat,öyle inat ettim ki bitireceğim diye,bittiğinde sanki dünyada ilk yapan benmişim gibi çocuksu bir sevinçle de doldum :)



Lecien Fabrics 'in kumaşları gerçekten çok şirin,insan hepsini alıp,makinanın başından hiç kalkmasın istiyor ama ne mümkün.Ne böyle bir vaktim var,ne de böyle bir sabrım.Gerçi sabrım yok diyorum ama,yine böyle kırk yama,büyük bir yatak örtüsüne başladım bile.Tabi kim bilir ne zaman biter orasını Allah bilir.



Yüz yetmiş tane parça kesip,bunları birbirleriyle olabildiğince uyumlu bir biçimde bir araya getirmek yeterince zahmetli değilmiş gibi,bir de yok elyafıydı,arka yüzünün nasıl olacağıydı derken,bir bakmışım koca iki ay geçmiş de,kenarlarına gelmişim.Bu kenar biyesi de ayrı bir dertmiş.Aslında dert değil de emekmiş desem daha doğru olur.Bir kenarını makine de diktim,diğer tarafının hepsini elimde.Ve bu en ufak bir şey için çaba sarf eden insanlara değişik bir gözle bakmama neden oldu.



Zaman harcamak,nasıl olacağına dair kafa patlatmak,tek tek işlemek,enerji sarf etmekmiş emek.Bunu yaşadığım için çok mutluyum.Başkalarına olan bakış açımı değiştiren her şeyi daha bir ayrı seviyorum ben.Bu sebeple,hem ilk yorgan deneyimim olması,hem de emeğin değerini anlatması açısından pek kıymetli bir proje oldu benim için.



Aslında itiraf etmem gerekirse,bu aralar nasıl emekli olmayı ya da ev kadını olmayı istiyorum anlatamam :) İş hayatının yoruculuğundan,yıpratıcılığından,zaman zaman aklımdan geçen bu istek,son zamanlarda öyle yoğun bir hale geldi ki.Aslında on altı yaşımdan beri çalıştığımdan,şimdi cazip gelen ev hayatı öyle bir durumda boğar da beni biliyorum ama insan işte,herkes elinde olmayanı istiyor.



Yorganıma geri dönecek olursam; hatalarım olmadı değil,özellikle yorganlama kısmında.Ama bunun beni yıldırmasına izin vermedim elbette.meğer şu elyafı ve arka kumaşı dikerken,kenar paylarını diktikten sonra kesmek gerekiyormuş,meğer elyaf,arka kumaşın çekilmesine neden oluyormuş.Meğer önce payı kesersen,diktiğinde arkadaki kumaş,düdük makarnası gibi kalıveriyormuş.



Ne yaptık efendim? Tabi ki bütün dikim işlemleri bittikten sonra,kenarlarını iki parmak kesiverdim,istemeye istemeye.Ama olsundu,böyle de olurdu diye yoluma devam ettim.ille de bitireceğim,vallahi bitireceğim diye diye bitirdim nihayetinde.İtiraf söyliyim,gerçekten çok mutlu oldum bunu bitirince.içimi açtı böyle bahar bahar,çiçek çiçek.Bu yüzden adını da,Bahar Yorganı koydum.



Şimdi her yerler çiçek açmışken,hava buralarda günlük güneşlik insanın içini ısıtırken,çok yakışır bu post buraya dedim,geldim yazdım size de. Şu mevsim çok uğurlu,çok şanslı,çok güzel geçsin istiyorum.Bir de musmutlu bir hafta sonu diliyorum size.

Sevdiklerinizle,ağız tadı bol,neşeli,huzurlu olur umarım.




This is my first quilt experience.This project were so hard for me but I was so fun.
These fabrics are from an old collection in Lecien Fabrics.If you want to follow in instagram,click here.Thank you so much this wonderful fabrics.

It was great to try.It was nice to learn new thing.

I wish to all of us a great weekend.



You Might Also Like

3 yorum:

  1. Azicikta yorganin yapilisini gosterseniz 😊😊😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke,ama böyle bir zamanım yok,bir de çok kaynak var zaten.

      Pinterest'te biraz dolaşınca bile çok şey öğreniyor insan..İsterseniz " patcwork quilt" adı altında arama yapın,neler neler var.Benim gibi acemiden öğreneceğinize,hiç değilse bilenden bakmış olursunuz☺

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. Çok hoş olmuş, baktıkça insanın içi açılıyor. Lecien fabrik kumaşlarına bayılıyorum. Ama Türkiye'de ne yazık ki çok seçenek yok.
    Sevgiler
    Ezgi

    YanıtlaSil