mini kilim yapımı

14:04 journey of my hands 0 Comments

selamlar hepinize...

açık konuşmak gerekirse bu kadar erken bir post yazmayı beklemiyordum kendimden...ama gelir gelmez çalışma hayatının içine dalınca ve daldığım yerden kısa sürede bunalınca bir baktım çalışma odamı yerleştirmiş,kendimi proje yaparken bulmuşum...

elbette her şey istediğim hızda gerçekleşmiyor....ama her gün yataktan kalkarken büyük bir şükür dökülüyor dudaklarımdan....sevdiklerinle beraber uyanmak,onlarla birlikte yaşamak gibisi yok....

dünyevi şeylere takılmak yerine,sevdiğim adamla ve artık çocuğum gibi olmuş kedimle "an"ın tadını çıkartıyorum çoğunlukla....son 4-5 gün hariç...

galiba 5 gün önceydi...iş yerindeki basit zihinlerden ve basit hesaplardan o kadar çok sıkıldım ki,dur dedim,ben turuncu oda'ya bir post hazırlayayım...

nasıl iyi geldi anlatamam...işte bu mini kilim de böyle doğdu....internet bağlanır bağlanmaz soluğu pinterest'te almıştım...bu minik dokumalar o kadar çok karşıma çıktı ki,yok dedim...kesin yapmam lazım bunlardan....en sonunda silkinip başladım...



ben eski tuvallerimi atmam...eğer yaptığım resmi beğenmemişsem üzerindeki bezi yırtar atarım,çerçevesini de bir kenara koyarım...böyle böyle elimde bir sürü çerçeve birikti...bu projede nasıl işime yaradılar..

önce böyle çivi çakmamıştım....çerçevenin üzerine dolayıp yapmıştım ilk yaptığımı...ama beğenmedim...istediğim düzgünlükte olmadı...gerçi ikincisi de çok düzgün olmadı ya neyse....


düz dokumada bir sıkıntı yok da....böyle üçgen falan yapmaya çalıştığımda sıkıntı oldu biraz....iki mini kilim dokudum,ilmini ancak kavradım...meğer o ilk çivilere doladığımız ip var ya,işte onlar dokuma ipinden çok daha ince olmalıymış :) üçüncüye öyle yaparım artık....


nasıl yapılıyo bu,nedir püf noktası derseniz; yemin ederim hiç bir şeyi yok...hatta biz bunu çocukken yapardık,aranızda hatırlayanlar kesin vardır....dedem ya da dayım,tam hatırlamıyorum,böyle bir tahta hazırlamıştı bana,okulda yapmıştık böyle dokumalı bir şeyler....

aralardan birer boşluk bırakıp ip geçirmece...ikinci sırada boş bıraktıklarımızı alıp diğerlerini boş bırakıyoruz...hepsi bu....ama bir kafa dağıtıyor anlatamam...


soldaki büyük olan ilk yaptığım...yemin ederim çöp tenekesini boylamasına ramak kalmıştı...hadi dedim,dur bir kenarda....ikincisi de dediğim gibi,istediğim düzgünlükte olmadı ama elim epey alıştı,üçüncüye tamamdır bu iş..."bu dünyada başıma gelen en iyi şey" de ; "tamam,sana artık büyük bir tezgah yapabiliriz,büyüklerine başlayabilirsin" diyor....ilk önce dalga geçiyor sandım ama gayet ciddiymiş....


mini kilim falan bahane aslında....ne kadar özlemişim blogumu....sizleri....bir yanım eksik gibi hissettim hep....internet bağlandığından beri blog gezmeyi,bloguma bir şeyler paylaşmayı isteyip duruyordum ama çalışma saatlerimizden dolayı bir türlü gerçekleşmiyordu....normalde pazar ve pazartesi izinliydim ama bugünü de izin aldım :)


pazar günü sekiz yıldır görüşemediğimiz,canımın içi arkadaşımı ziyarete gittik,tüm gün güldük eğlendik,yedik içtik...dün projeyi tamamladım,resim çektim,çamaşır,azcık ev işi derken çok şükür bugün tam gün bana kaldı....

uzun zamandır bu çalışma sisteminden uzak kaldığım için henüz tam adapte olamadım,ama zamanla bir program oturturum diye düşünüyorum...umarım oturturum...yapmak istediğim bir sürü şey var...

tekrar sizlere yazmak çok güzel....yüzümde tebessümle,mutlulukla gidiyorum şimdi...

bugün biraz blog gezmek,yorum yazmak istiyorum sevdiklerime...

mutlu olun ve mutlu kalın efendim....







..

You Might Also Like

0 yorum: