nakış malzemeleri / bilgileri

12:46 journey of my hands 2 Comments

merhabalar uzuuun bir aradan sonra....
şu uyduruk bir kumaş parçasına yapmaya başladığım nakışlar oldukça beğenildi...çok soru ve mail geldi,tek tek yetişemediğim için bir post hazırlamak şart oldu :)




geçen hafta instagram hesabımdan duyurduğum nakış yazısını yazmaya geldim gelmesine de...nereden başlasam nasıl anlatsam bilemedim...oysa kafamda ne güzel de şekilllenmişti :)
neyse efendim,ben bir malzemelerle giriş yapıyım,gerisi gelir herhalde değil mi? bütün malzemeler için link hazırladım...tıklayıp görebilirsiniz,fiyatlarını öğrenebilirsiniz....haydi başlayalım bakalım...


MALZEMELER


- KASNAK  http://www.goblen.com/tr/kasnaklar---kasnak-gergef--k
kesinlikle vidalı kasnak tavsiye derim...bir tane 4 ,bir tane 6 numara alsanız yeter....


- NAKIŞ İPİ
nakış ipi aslında tam "kişiye göre" modeli....o kadar çok marka ve çeşit var ki,burada karar vermesi  gereken sizsiniz aslında...markayı da,çeşidi de siz belirlersiniz...yani en azından okuduklarımdan,araştırmalarımdan anladığım bu....genelde tuhafiyeye gidip nakış ipi istediğinizde size cığıl cığıl parlayan bir takım ipler gösteriyorlar...ilk gördüğümde o kadar rahatsız oldum ki anlatamam....


ama hemen belirtiyim; bu benim tercihim...ben parlak iplerden kesinlikle hoşlanmıyorum...siz hoşlanıyorsanız oh ne ala...ilk tuhafiyeye girip nakış ipleri nerede? diye sorun,sonra dalın aralarına :))
ben şu anda DMC 'nin kukalarını(koton perle) ve muline iplerini kullanıyorum....ama son gözdemi de hemen yazıyım...geçen hafta tanıştım ve ilk görüşte de vuruldum!! ilk iki link, ilk kullandığım iplerim,üçüncü linkse yeni keşfim,aşkım :)


DMC kuka (koton perle)  http://www.goblen.com/tr/dmc-nakis-iplikleri-600---dmc-nakis-iplikleri-simleri---dmc-koton-pearle--k/product_id-desc/63


DMC muline   http://www.goblen.com/tr/dmc-nakis-iplikleri-600---dmc-nakis-iplikleri-simleri---dmc-koton-art-89--k


MADEIRA mouline http://www.hobisitesi.com/?urun-652-madeira-muline-el-nakis-iplikleri---10m


hemen devam ediyim neden bu ipe aşık oldum; nedeni mat olmaları...ve renk kartelesına da resmen mest oldum....harika ara renkler mevcut...yeni favorim bu iptir...


hemen belirtiyim,daha uygun fiyatlı ipler de var,başka başka markalarda...dedim ya tamamen sizin beğeninize ve bütçenize kalmışbir şey....sakın bana o ip olur mu,bu ip olur mu diye sormayın...hepsi olur,yeter ki siz işlemek isteyin....


-KUMAŞ  http://www.goblen.com/tr/kumaslar--k


kumaş mevzusu da ayrı bir tartışma konusu....ama benim için değil...ille bütün malzemeleri tam olsun,ne gördüyse aynısı olsun isteyen insanlar vardır ya....heh...işte ben onlardan biri değilim...evde kumaş yoksa,ille de işleyesim gelmişse,bir yastık kılıfını kesip de işleyebilirim :)) benim yıllar içinde oluşan pek de matah olmayan kumaşlarıma işliyorum şimdilik...ama en çok ketenleri seviyorum...yani sözün kısası çok takılmayın kumaşa...ne varsa elinizde işleyin gitsin....


-İĞNE  http://www.goblen.com/tr/karisik-nakis-ignesi-jj10300--u


http://www.goblen.com/tr/nakis-ignesi-1765-1--u


çok anlamamam ben iğneden derseniz tuhafiyeciye söyleyin o size hemen verir....


-ÇİZİM KALEMİ  http://tekstilmalzeme.com/ucan-kalemler/4572-ucan-kalem-isiyla-pilot-frixion-roller.html


benimki bundan,bizim tuhafiyede 8,5 burada daha ucuzmuş :) artık neredeyse her tuhafiyede bulunuyor zaten...
bu ısıyla uçan kalemleri kullanmak çok temiz bir iş çıkartmamı sağlıyor,ama ben şablonu kumaşın üzerine direk çiziyorum,bu yüzden sizin işinize yararmı bilmiyorum...siz isterseniz kopya kağıdının yanı sıra patron kağıdı da edinin...bu yüzden şablonu kumaşa nasıl transfer ederim diye sormayın,bilmiyorum :)






evet,malzemeler tamam....ama emin olun,tüm malzemeler toplanınca benim gibi bir nakış kutunuz olsun isteyeceksiniz...artık her yerde bir sürü güzel kutucuk satılıyor...onlardan da alın bir tane....bu kırmızı bir ayakkabı kutusuydu eskiden...kumaşla kaplamıştım geçen aylarda bir zaman...üzerine şöyle işli bir şey istiyordum...evvelki gece hemencecik işleyiverdim bunu,sonra karton üzerine elyaf,kumaşıda kapağa sabitleyince hiç değilse elişinden bir nakış kutucuğum oldu....




işte bu da kutu kaplamaya yardımcı olmaya çalışan  Güçlü'cüm...o elyafı bir parça kesebilmek için 3,5 saat uyanmasını beklemek zorunda kaldım...çok yardımcı bu çocuk canım....çooook :)




hemen şablonlara geçmek istiyorum,çünkü bu basit anlatımı da şablonlar üzerinden yapmak istiyorum....sizin için iki tane basit şablon çizdim...üzgünüm bilgisayar çizimi değiller...inanın denedim...ama içim daraldı :) birinin üzerinden bir iki şey anlatmak istediğim için onu aşağıda tekrar göreceksiniz ....ayrıca özellikle renklendirmediğimi belirtiyim...çiçeklerin renklerine,yaprakların tonlarına siz karar verin istedim....



ayrıca pinterestte "free embroidery pattern" olarak ararsanız bir sürü şablonla da karşılaşabilirsiniz.....
şablon üzerinden anlatmaya başlamadan önce şu nakış kitabımın içeriğinden de bahsetmek istiyorum hemen...kitap Tuva Yayıncılığa ait, "Tüm Dünyadan Seçkin Örneklerle El Nakış Rehberi.....Lusinda Ganderton"





malzemeler,kumaşlar bölümü o kadar dolu ki,hayran kaldım...bir çok sorunun cevabını orada buldum diyebilirim...





ayrıca teknik bilgiler,nakış örnekleri ve uygulamalarıyla tam bir görsel şölen....ama hemen belirtiyim,bu kitabı almadan önce gerek pinterestte,gerekse youtube da bir çok tekniği öğrenmiştim zaten :) yani aramayı bilirseniz bir çok şey internette mevcut...





burada hem ingilizce hem türkçe olarak nereyi hangi teknikle işleyebileceğinizi göstermeye çalıştım...tabi bu da sizin tercihiniz...istediğiniz teknikle işleyebilirsiniz çiçeklerinizi,yapraklarınızı....ama bana hep ,ben senin gibi,aynısını yapmak istiyorum denildiği için ben nasıl işliyorsam isimlerini de aynen yazdım....


şimdi gelelim linklere...isimleri yazdık da,nasıl olacak bunlar demeyin diye benim internet nakış öğretmenim Mary Corbet'le de tanıştırayım sizi...zaten azcık nakış araştırması yapan biri mutlaka rastlamıştır buraya...yaptıklarının çok tarzım olduğunu söyleyemem ama mükemmel bir teknik anlatımı,fotoğraflarla ve videolarla açıklamalı anlatımları var....


 niye ingilizce kaynak gösteriyorsun demeyin...benim de ingilizcem yok,ama her şeyi ingilizce kaynaklardan öğreniyorum...kesinlikle çok daha açıklayıcılar...ve çok daha fazla kaynak mevcut...Türkçe tek kaynağım nakış kitabım :) hiç aramadım ama  siz Türkçe kaynak bulursanız bana da bi haber edin olur mu? :))

yukarıdaki resimde yazdığım tekniklerin linklerini de yazdım mı bu post oldu demektir :)


-yapraklar için,balık sırtı tekniği (leaves fishborn stitch)
http://www.needlenthread.com/2012/07/raised-fishbone-stitch-video-tutorial.html


-tohumlar için fransız düğümü (seeds french knot)

 http://www.needlenthread.com/2012/06/the-french-knot-vs-the-colonial-knot.html

-çiçekler için dağınık zincir ya da sarma işi (flowers daisy stitch) 

http://www.needlenthread.com/2006/11/daisy-stitch-video-tutorial.html
http://www.needlenthread.com/2006/11/embroidered-flower-gardens-daisies.html

-dallariçin iğne ardı ya da makine dikişi (boughs back stitch or line stitch) 

http://www.needlenthread.com/2006/06/basic-embroidery-stitches-line-stitches.html
http://www.needlenthread.com/2006/10/embroidery-stitch-video-tutorial-stem.html
http://www.needlenthread.com/2010/11/twisted-chain-stitch-video-tutorial.html
http://www.needlenthread.com/2006/11/whipped-backstitch-video-tutorial.html



alın size nakış malzemeleri,bilgileri....işleyin durun gönlünüzce...umarım sorularınıza yanıt bulabilmişsinizdir....elimden geldiğince basit,yeni başlayanların bile zorlanmayacağı şablon ve teknikler olmasına dikkat ettim...


sizin yerinizde olsam Mary Corbet'in sitesini didik didik ederim....neler neler var...ama bazıları  ileri seviye...yaptıklarına takılmayın,beğenmesiniz de tekniğe bakın....teknik öğrendikçe gelişiyor bu nakış işi....yoksa hep yerinde sayıyor gibi hissediyor insan....mesela ben şimdi yeni bir şeyler deniyorum...bakalım başarırsam gösteririm,başaramazsam çöpe gider,bir daha denerim :))


hepinize yeni bir şeylere başlamanın heyecanı gibi ,dopdolu ,enerjik ve neşeli bir gün diliyor,battaniyemin altına sıcak süt içip bir şeyler seyretmeye gidiyorum efendim
....


You Might Also Like

2 yorum:

  1. valla elinize sağlık, gayet açıklayıcı bir yazı olmuş, malzemeleri alır almaz denemeye başlayacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok güzel açıklamışsınız ♥️

    YanıtlaSil