ikea kutusu yapımı

12:51 journey of my hands 30 Comments

herkese mutlu pazarlar...küçük bir hafta sonu süprizi yapıyim dedim sizlere..çok merak ediyorum; şu ikea nın kutularından evinde olmayan var mı acaba? sevdiğimi itiraf ediyorum,görünüşlerine,işlevselliklerine bir diyeceğim yok da..bir kutuya 15-20 lira vermek ağrıma gidiyor :) yapabileceğim şeylere para vermekten hoşlanmıyorum sanırım :) malumunuz bundan önceki postumu (çalışma odası öncesi-sonrası) biliyorsunuz..işte her şey o zaman başladı..masayı toparlarken o kadar çok ıvır-zıvır çıktı ki,kutu almak elzem oldu diye düşündüm..sonra kutulara baktım ikea dan..oraya girmek tam bir dert bana,çok ters kalıyor bizim eve..kalk bir kaç kutu için taa oralara kadar git,dolaş,dolaş,dolaş sonra gel,kutuları monte et...oooofffff o kadar kızdım ki...istiyorum ya,aklımdaki hemen olsun..netten sipariş veriyim dedim,astarı yüzünden pahalı..3 kutuya bir de kargo öde.. ben de ikea yı hacklemeye karar verdim..istediğim kutunun aynısını yapmaya karar verdim..karar vermekle kalmadım,iş yerine gidip herkesi tehdit ettim..bir daha kimse ikea nın bu kutularından almayacak diye,ben öğretcem size nasıl yapılacağını derken şaşkın şaşkın bana bakıyorlardı..sonra da gülmeye başladılar..evet bu kadar çene yeter,ikea kutu yapımı başlıyor:


işte beş sene önce aldığımız ikea kutumuz


malzemelerimiz:
-tam boy resim kağıdı
-kalıp olarak kullanılacak bir ayakkabı kutusunun açılmışı
-makas
-yapıştırıcı
-folyo


kalıbı çizdim ve kestim


cetvel yardımıyla katladım


yapıştırdıktan sonra kapağa geçtim


burası önemli : kutuyu katladıktan sonra a ve b olarak gösterdiğim kenarları ölçtüm,yukarıda gösterilen çizgiler onlar..çizgilerin kenarlarında kalanlarda kapağın sarkma payı..ben kutunun aynısını yapmaya kafama taktığım için sarkma payını da aynı yaptım,siz ne kadar isterseniz o kadar yapın


kapağı da yapıştırdım ve bir kenara koydum


aldım folyoyu elime (nazik bir şey olduğu için biraz dikkatli olmak gerekiyor)


folyodan a uzunluğunda 2,  b  uzunluğunda 2 parça kestim ve biraz kalın gözüksün diye 3'e katladım


sonra kapağın kenarına yapıştırdım


işte bu da bütün kenarların yapışmışı


sonra etiket bölümünü hazırladım ,sadece yanlarından ve altından yapıştırdım ki içine etiket takıp çıkartabileyim (folyo parladığı için bazı fotoğraflar iyi olmadı,bunun için kusura bakmayın lütfen)


en son olarak da kapak kenarlarını yapıştırdım ve hemen kullanıcak yer aramaya koyuldum:)


bu kadar başalı olacağını tahmin etmezdim ama oldu işte :) 
ayrıca sadece 1 liraya mal olması da keyfime keyif kattı :) ikea yı seviyorum ama bu onu hacklemeyeceğim anlamına da gelmez :))


nereye koyacağımı şaşırdım ,nereye koysam güzel göründü gözüme 


bir de orjinali ile fotoğraflamak gerekir dedim,ikisini yan yana koydum


ve en sonunda otuz tane fotoğraftan sonra ışığı iyi olan bir tane yakalamayı başardım :)
ikea kutum 2 saatimi aldı ama kahve arası,mızmızlanma,kenarları yaparken "nasıl yapcam be bunu şimdi" diyip tembellik etme molaları da dahil :))

şimdilik bu kadar,daha gün ortası olduğu ve kocaman bir gün ve gece bizi beklediği için hala hafta sonu kabul edip,herkese mutlu hafta sonları diliyorum efendim

You Might Also Like

30 yorum:

  1. Şapka çıkarıyorum ;

    "yaşasın el gücünün kapitalizme, hınzır bir gülüş fırlatıp; meydan okuyuşuna!"

    YanıtlaSil
  2. şakaaa gibi ( : böyle dedim kusura bakmayın... ben bu kutulara hayranım sadece ikea kutuları değil tüm kutular beni etkiler.. nasılda güzel yapmışsınız vallahi çok beğendim şaşkınım fiyatından dolayıda ( : boyanadbilir ama beyazda güzel olmuş. ne diyim ki şimdi ben size... ellerinize sağlık. yapıcam en kısa zamanda ( : sevgiler, saygılar..

    YanıtlaSil
  3. çok güldürdün beni pek çok şeyin deftercisi :) mevzunun bu kadar derinleşeceğini bilseydim belki yapmazdım :)) çok teşekkür ederim güzel yorumuna...

    çiy tanesi ne kadar yapıcı yorumlar yazıyorsun,çokteşekkür ederim sana..böyle yorumlar okuduğumda hemen kalkıp bir şeyler daha yapasım geliyor :))

    YanıtlaSil
  4. ben çok ii anladım çokda takdir tam hacklemişsiniz yani anlamadığım resim kağıdından olan kutu ne kadar sağlam olacak bunu kalın kartondan yapmalıyız öle değilmi.

    YanıtlaSil
  5. o zaman demek ki amacıma ulaştımmm ( : siz yeni şeyler yapın ki bizimde fikirlerimiz olsun... diğer yorumada cevap veriyim burdan o zaman ( : kelebği biliyorum bende yaptım onlardan tabii sizden öğrendim ( : bu aralar çiçeklere takmış durumdayım ( : eğer bir post yayınlarsanız çok sevinirim ( : tv de çok merak ediyorum 4 gözle bekliycem. kolay gelsin efendim ( :

    YanıtlaSil
  6. hemen bugün yapcam! ellerine sağlık süper olmuş ve teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  7. huzur moda aslında ilk başta bende senin gibi düşünmüştüm..bu yüzden mukavvadan yaptım ama maalesef başarısız oldu..katlamak tam bir dert,bütün kat yerleri yırtılıyor..sonra kartondan denedim ama bu kez de kaplama sorunu çıktı,ikisi de hüsran :)resim kağıdı dedim ama yoğun grenli kalın olanlar var (üzerine yağlıboya bile yapılıyor) işte benimki onlardan..öyle ince göründüğüne bakma,bir hayli sağlamdır :)

    çiy tanesi bir kez daha teşekkür ediyorum sana :) hobimi terapimi 'ye "chalk paint" sözüm vardı,şimdi onunla uğraşıyorum,sonra da senin çiçeklerini yayınlarım,olmaz mı? ama tv nin en az 1,5 ayı var maalesef :)

    duygucum eğer buraya "ben de yaptım" diye not bırakırsan çok sevinirim..herkes teşekkür ediyor,ben de yaptım diye mail atıyor ama kimse yaptıklarını göstermiyor :)

    YanıtlaSil
  8. bende yaptım olayı gerçekten güzelmiş ( : ben bildiriyorum yaptıklarımı... tabii ki olur ben takipteyim ( :

    YanıtlaSil
  9. İstedikten sonra yapamayacağımız birşey yok sanırım harika olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. çiy tanesi güzel tabi..eğer yeterli sayıya ulaşılırsa bir bölüm bile açabilirim..linkte verince bir sürü insanla paylaşmış olunur :)

    nebby craft kutuyu ilk bitirince benimde aklımdan tam olarak bu geçmişti :)

    nuray çok teşkkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Sibelim sana ne diyebilirim ki harikasın ve çok orjinal olmuş maşallah sana canım arkadaşıma nazar değmesin inşallahhhhhh

    YanıtlaSil
  12. sağol canım benim..can'sın sen :)

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten bravo, orijinal gibi olmuş :) Ben de sizinle aynı kafadayım yani yapabileceğim bir şeye para vermek ters geliyor. Bu sebeple hafta sonu İkea'da gördüğüm bir Pop Art tabloyu evde basit malzemelerle evde iki saate yaptım :)) Bakın bakalım olmuş mu?

    http://yerliastronot.blogspot.com/search/label/pop%20art

    YanıtlaSil
  14. yerli astronot hemen baktım ve çok beğendim..ellerine sağlık arkadaşım süper olmuş..buradan duyurulur : artık bu tarz dekorasyon objelerine para vermiyoruz :)kutu yapımını buradan,tabloyu da gidip yerli astronottan öğreniyoruz :))

    YanıtlaSil
  15. Sizi takibe aldim hemennnn:)


    Blogunuzu yeni kesfettim, cok keyifli

    Benimkine de sizi beklerim www.mugekokluatik.blogspot.com

    Sevgiler

    Ates boceginin annesi Muge

    YanıtlaSil
  16. mügecim çok teşekkür edrim :) hoşgeldin... sevgiler

    YanıtlaSil
  17. canımmm çok ama çok yaratıcısın..yaptıklarına hayranlıkla bakıyorum.. cok guzel olmuş..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. bu gercekten tek kelımeyle harıka olmuş..tıpatıp aynısı :)))

    YanıtlaSil
  19. Ayy çok güzel ayıldım ki ben ilk fırsatta deneyeceğim emeğinize sağlık. bayıldım bayıldım :)

    YanıtlaSil
  20. Yaaaa! Sibel hanııım,
    Bir daha blogunuza gelmicem :) başımı derde sokuyosunuz ama siz:))Ben şimdi hangi birini ne zaman yapayım kiiii???
    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Hele o detaylardaki emeğinize hayranım.
    Yalnız o resim kağıdı dediğiniz, bristol mü?Çünkü resim kağıdı hiç birşeyi taşımaz diye düşünüyorum.
    Bu arada kendimce yaptığım "duvarıma birşeyi" yayınladım :)) yorumlarınızı merakla bekliyorum.Daha çok eleştirel gözle bakar ve yorumlarsanız sevinirim.
    Sevgileeer...

    YanıtlaSil
  21. Bu gün pek oyalandım blogunuzda.Fakat bunu paylaşmalıyım. En son Gimsa(Ankaradan bir market)seferimde Aliminyum folyo bant görüp aldım. Eve gelince incecik ve kullanımı kolay olduğunu görüp çok sevdim. Size de görmediyseniz tavsiye etmak istedim. hatta bu gün resmini çekip hafta içinde blogumda paylaşayım da benim okurcumlarım :)))da görsünler

    YanıtlaSil
  22. nalancım ondan görür görmez aldım,hatta bir abajur da yeniledim onunla:)) ama kutuyu yaparken henüz ondan bulamamıştım,bir dahakine onunla yapıcam bende :) sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Bende acaba kartondan mı yapmalıyız dıye düşündüm ki kalın resim kagıtları ile bu iş olur :) Ellerine sağlık. Süper olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi olur:)) mukavva hariç herşeyden olur , mukavva tam bir kabus söyliyim :) sevgiler

      Sil
  24. hazır ayakkabı kutularını tekstil ürünleriyle kaplayarakta güzel sonuçlar alınıyor...denemenizi öneririm TEBRİKLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ben sevmiyorum kaplama işini...beceremiyor olduğumdandır büyük ihtimal :)

      Sil
  25. Diyecek soz bulamadim olaganustu ve dahiyane bir fikir :))

    YanıtlaSil
  26. bunu yeni gördüm:( İKEA nın halt etmiş seninkinin yanında Sibel. Ellerine fikrine sağlık ne diyeceğimi bilemedim aval aval bakıyorum şu an...

    YanıtlaSil