kumaş boyama ve düğme yapımı

18:33 journey of my hands 1 Comments

izne çıkmadan önceki günler kafam çok dolu oluyor...ince ince plan yapıyorum...şöyle yaparım,bunu böyle yaparım...yok yok önce şunu yapmak lazım diye...haliyle alışveriş yapılacak bir şey varsa kesinlikle izin gününe bırakmıyorum....günden saat çalmayayım diye...

dün izinliydim...ve kararlıydım...hiç bir şey yapmayacaktım...mutfağa girecektim...profiterol yapacaktım,patatesli börek bir de nohut salatası...dediğim gibi malzemeleri bir gün önceden almıştım ki gün içinde dışarı çıkmadan aklımdakileri gerçekleştireyim...

ama dün mutfağa girdim...bir heves dizdim malzemeleri tezgaha...ana!!!! öyle kalakaldım tezgahın başında....koşarak salona gittim...dikildim adamın başına...duygu sömürüsü ifademi takınıp dedim ki "Nezih...profiterol yapıcaktım ya hani...bizim mikserimiz yokmuş...."

"giyin..." dedi :))

hemen bir koşu gidip mikser aldık da yapıverdim profiterolümü....

burada hayat bu şekilde geçiyor işte benim için...eksikler bitmiyor,tam almaya çıkıyorsun,bu seferde aklındakini bulamıyorsun....aman bize ne ya,projeye geç demeyin...bu projenin doğuş sebebi işte bu...taşınmadan önce,burada bulamayacağımı düşündüğüm bazı şeyleri alıp istiflemiştim ama gel gör ki,taşınmada patlayan kolilerin içinde bazı malzemelerim kayıp...düğme yapma aparatından almıştım...hiç açılmamıştı....elimi attım ama kayıp işte....ne yani...bunun beni durdurmasına izin mi verseydim? yapmak istediğim bir proje için o düğmelerden gerekliydi...bende oturdum kendim yaptım...sonra dur dedim...belki benim gibi birileri vardır...onlarda yararlansın bu fikirden...



Malzemeler:

-mukavva
-makas
-çeşitli renkte kumaş
-iğne ve iplik
-ölçü olarak kullanabileceğimiz bir obje (ben para kullandım)
-çeşitli renkte kumaş kalemleri (eğer yoksa keçeli kalem de olur)
-elyaf (resimde yok)

resimdeki gibi önce mukavvayı kesip düğmemin boyutunu belirledim..siz isterseniz daha büyük ya da daha küçük yapabilirsiniz tabi...sonra kumaşı kestim...kumaşın ebadı mukavvadan bir santim civarı daha büyük olmalı...sonra kumaşı iplikle kenardan büzebileceğim şekilde diktim...



büzme işlemi gerçekleştikten sonra içini elyafla doldurdum...elyaftan sonra da mukavvayı yerleştirip arkasını tamamen diktim...ama dikerken önden nasıl göründüğünü kontrol edin olur mu? çok kat yeri kalmasın önden görünen...ipliği iki kat yapıp dikerseniz daha iyi olur,böylece istediğiniz kadar çekiştirebilirsiniz kumaşı...



sonra başka bir kumaşparçası kesip arkasını diktim...ama eğer bir daha yaparsam kesinlikle yapıştıracağım o arka parçayı....kesinlikle daha temiz görünecek o zaman....bence siz arkalarını yapıştırın..ama iyi bir yapıştırıcı olsun...mesela silikon olabilir bence...arka parçadan sonra birde ufak bir ilik yapıverdim...düğmem bitti...ama en zevkli kısmı burada başladı...kalemlerle üzerini çiziktirmekten büyük zevk aldım....kendimi kaybettim bunları yaparken...ve sanıyorum ki ,kullanacak yer bulamasam da yapıcam bunlardan...hatta bunları yaparken aklıma başka bir fikir geldi,onu da yapıp gösteririm size....




dedim ya...yaparken kendimi durduramadım bir türlü...boyadım da boyadım....dur dedim,pembe kumaştan da olsun,sarı da yapıyım...bir baktım bir avuç düğmem olmuş bir anda...puantiyeli olsun...çiçekli olsun....güllü de yapıyım....itiraf ediyorum,kendimi kaybetmeme neden oldular....tabi bunlar hazır desenli kumaşlardan da yapılır...onlardan da yaptım ama onlar bunları boyamaktan aldığım zevki vermediler bana....



hepsini kullanabileceğim bir yer yok...bir proje için kumaş kaplı bir düğmeye ihtiyacım vardı...şimdi elimde onlarca var...ama beni çok mutlu ettiler...hem yaparken,hem fotoğraflarken...beni çok mutlu edince bir şey,hemen sizinle de paylaşmak istiyorum...

çok kullanılabilir şey mi bunlar bilmiyorum...ama yapımı acayip zevkli...tavsiye ederim...zaten bir sonraki proje için gerekli...mutlaka yapın yani....siz düğmeleri hazır edin...proje yolda....

hayata pozitif yönden bakmak bir kez daha işime yaradı...düğme aparatlarım kayboldu diye önce moralim bozuldu ama o kayboluş bana bunları yaptırdı....

umarım hepimiz hayata daha pozitif yönden bakabilme gücümüzü hep koruruz....

mutlulukla,neşeyle dolu bir akşam dilerim efendim...


You Might Also Like

1 yorum:

  1. Ne güzel olmuşbunlar böyle bayıldımmm deneyecek birsürü şey daha listeye eklendi:)

    YanıtlaSil